Vrijdag 4 Oogst

4 augustus 2017 - Kortrijk, België

De busrit van Gitarama naar Kigali duurde maar 1 uur en er waren slechts 6 reizigers aan boord. Onderweg stopte de chauffeur extra op vraag van een paar reizigers. Brochettes werden aangereikt en gepresenteerd aan de medereizigers. Ik was dus om 10u30 aan het busstation van Kigali. Ik liet me per taxi aan de overeengekomen prijs naar het Don Bosc verblijf brengen. De chauffeur hield na ruim een kwartier ergens halt aan een school van ergens een van Assisie. Opnieuw de bestemming opgegeven, terug de rit van een kwartuur en eindelijk ter bestemming. In de namiddag heb ik in het totaal 30 km doorgebracht op de duozitting van van motoren, telkens met een andere bestemming: memorial van de genocide, gedenkplaats van de Belgische paras , oud gevang van Kigali, en de kerk van de heilige familie. Allemaal plaatsen waar ik meende iets te herkennen, wat ook gedeeltelijk lukte. De laatste motorrit verliep zoals de taxirit, zelfde verkeerde bestemming... mijn rug doet wel een beetje pijn. Albert en Camiel zijn na een zeer geslaagde retraite vanavond reeds, tegen de plannen in, te Kigali aangekomen. Wat het programma nu verder wordt is mij een raadsel. ,