Woensdag 2 oogst

2 augustus 2017 - Kortrijk, België

ik ben opnieuw in Gitarama. Deze morgen heb ik nog de kerk.bezocht aan het meer waar tijdens de genocide honderden mensen verzameld waren en moordenaars de glasramen inbeukten en daarop handgranaten in de kerk gooiden. Daarna drongen ze de kerk binnen en vermoordden zij die nog overleefden ten einde alle getuigenissen te elimineren. Rond 10 uur was ik aan het busstation en vroeg naar een bus voor Gitarama en naar het uur van vertrek. Daar is de bus en die vertrekt onmiddellijk. Er zaten een paar passagiers op en mij werd de plaats toegewezen helemaal vooraan, naast de chauffeur. Een comfortabele zit en een prachtig zicht op de weg en op de ravijnen...Pays des mille collines noemende Rwanda, maar het is wellicht evenzeer pays de quelques milles de courbes. Toch heb ik van de rit genoten: zoveel mooie en wisselende zichten en een paar hates waar sommige passagiers brochettes aankochten. Nog dit, we waren feitelijk pas om 10u30 vertrokken!!! De rit duurde ruim 2 uur en ik heb me geen moment verv

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruhne:
    3 augustus 2017
    Hey,
    Je wordt daar precies wel verwend door de mensen. Aan de verhalen die ik gelezen heb lijken het me allemaal zeer vriendelijke mensen daar. Dat is wat anders dan vroeger dan?... Herken je daar eigenlijk nog veel? Of is alles veranderd?
    (Ik vind de selfie foto's super grappig en leuk!!!!!!!) amuseer je nog!

Dikke knuffel van mij