Dinsdag 1 oogst

1 augustus 2017 - Kortrijk, België

Ik vergat nog te vermelden dat het hier 's morgens rond 6u30 klaar is en 's avonds rond 6u30 donker is. Dat de WiFi hier abominabel is heb ik reeds eerder verteld, maar ik vertel het nog eens omdat jullie niet zouden denken dat ik te luiden, alhoewel, ik lig hier nu languit bij het water en wacht de zonsondergang af. Vandaag ben ik om 10 uur vertrokken voor een boottocht tot 14u30. Daarvoor had ik ingeschreven maar ik wist niet wat het precies inhield. Nu weet ik het wel. Het werd eentocht in een houten schuit met motor.ik was de enige passagier en de stuurman Olivier van 23 jaar loodste ons door woelige wateren. Het was zeer leuk, soms efkes beangstigend. Ja het waren echt wilde waterenen het bootje wipte op,en neer en het water gulpte over en ik werd doornat. De stuurman lei even aan, de passagier klauterde uit de boot, de stuurman liet het touw even vallen,de passagier lag op zijn buik in de keien en kon het touw nog snappen. Het bootje was intussen wel enkele meter afgegleden en na herhaaldelijk  very Well Frans kon Olivier ook de keien bereiken. Oef...We maakten een korte wandeling op een eilandje met geitjes. We waren pas terug in de schuit of een aapje kwam aan boord. Hok kreeg een banaan en hield ons nog even gezelschap. Er was veel wind,toch wel woelig meer. Terloops dit: in het Kivumeer liggen vele eilanden. Op onze vaarweg meerden we aan op een vrij groot exemplaar: de shape of Napoleon vertelde Olivier. Daar hebben we een uur geklauterd naar de top, echt spectaculair. De stuurman was onvermoeibaar en hij wist duidelijk niet dat hij met een bejaard passagier op tocht was. We bereikten de top, hoorden en zagen vele vogels en kregen als beloning een prachtig vergezicht, we bleven er een tijdje en namen foto's. En rond 14u30 waren we terug aan het hotel.
In de namiddag heb ik enkele gedenkplaatsen van de genocide bezocht. De stad is wel doordrenkt van allerlei aandenken. Hier werden trouwens 10000 Tutsi gedood, 90 % van de tutsibevolking.

1. Anniefran:
    1 augustus 2017
    Mooie foto's. Wel een beetje kippenvel van je verhaal.
    Geniet er nog van maar niet te veel halsbrekende toeren uithalen.
    Groetjes
  2. Anniefran:
    1 augustus 2017
    Blijkbaar is mijn reactie niet doorgekomen. De foto's zijn prachtig, je verhaal een beetje angstaanjagend. Ik hoop dat je niet te veel risico's neemt. Geniet maar verder van de mooie omgeving. Groetjes Annie
  3. Leen:
    1 augustus 2017
    Aan avontuur geen tekort! Zo heb je ondertussen je excursie wel gehad (ook al was deze zonder gorilla's).
    groetjes
    Leen
  4. Jade:
    2 augustus 2017
    Hoe stel je het daar is het daar niet super warm ik hoop dat je geniet van je reis en al veel dingen Hebt bezocht xxx jade