Dinsdag 25 juli

25 juli 2017 - Kigali, Rwanda

Een heel drukke dag achter de rug. Deze voormiddag bezochten we de school in Gatenga. Een zeer uitgestrekt domein dat daarenboven zeer mooi gelegen is en waarvoor Albert destijds, hard heeft moeten strijden om dat terrein te  behouden. Sindsdien zijn er wel een heel aantal gebouwen erbij gekomen, zelfs een mini-wijk voor de pr'e-novicen waarop Camiel, de ontwerper, terecht zeer fier is. Hij kon er trouwens uitvoerig met emotie over vertellen. In 94 werd de school grondig geplunderd. Naast de school is er op dat terrein een ruime tuin, een kerk en een boerderij gevestigd..Na de middag bezochten we de  Memorial van de geneocide, of zoals zei het ook noemen, de burgeroorlog'. Zeer, zeer indrukwekkend, maar wel sterk ingekleurd volgens de huidige macht.Het was al avond toen we nog een uitgebreide sightseeing van Kigali hebben meegemaakt. Druk, druk, op de wegen en massa mensen op de been, kilometers aan een stuk. Het wordt echt een probleem om enig overzicht van de stad te verwerven.

1. Anniefran:
    25 juli 2017
    Het is heel goed te horen wat er allemaal gebeurd, zo kunnen we een beetje volgen. Nieuwe foto,s zie ik hier niet. Ik zie ze wel binnen een paar weken. Doe de groeten aan Albert en hou jullie goed.
    Kus en Slaapwel. Annie
  2. Anniefran:
    26 juli 2017
    Vanmorgen weer 2 maal een poging gedaan jouw mail te beantwoorden. Nu7 uren later is hij nog altijd aan het verzenden. Ik probeer morgrn nog eens.
    Kus
    Annie