Woensdag. 26 juli

26 juli 2017 - Muhazi, Rwanda

We hebben vandaag een. daguitstap gemaakt. Met de 4X4 Toyota heeft Camiel ons van Kigali naar Muhasi gebracht, dat is ongeveer 50 km, over een echt zeer hobbelige piste waar het absoluut onmogelijk.is met een gewone wagen het parcours af te leggen. We reden door een heel bergachtige streek met prachtige vergezichten.We klommen van 1400 tot 2000 meter om dan terug af te dalen naar 1400 om bij het Mehuazimeer aan te komen. Daar is een zeg maar nederzetting van de paters van Don Bosco. De ligging aan het meer is ronduit prachtig. Er is een technische school voor snit en naad, voor metsen en een keukenopleiding. Er is ook een boerderij gevestigd met kleinschalige veeteelt maar een uitgebreid deel  landbouw. Het was alweer een dag om nooit te vergeten, ook al omdat we er van een prima onthaal en een uitstekende maaltijd genoten hebben

1. Leen:
    27 juli 2017
    Dag Pa,
    Heb Muhasi eens gegoogeld en ik kom uit op 'Lake Muhazi'. Ik vermoed dat jullie daar geweest zijn. Het ziet er daar heel mooi uit. Ik zal het (voorlopig) dan maar moeten stellen met de afbeeldingen van op het internet, aangezien je geen plaatjes toevoegt ;-)
    Geniet er nog van!
    Leen
  2. Petrus:
    27 juli 2017
    Dag Frans, nog geen reisverslag van vandaag?
    Een Toyota 4x4 kan ik goed besturen, zeker in Afrika op hobbelige wegen. Dit geheel ter zijde.
    En ... uit wat bestond de uitstekende maaltijd?