Kogali 23 julii

23 juli 2017 - Kortrijk, België

Vandaag 23 juli was wel een drukke dag. Om 10 uur misviering in het centrum van Kigali in een nog vrij nieuwe kerk. Het was toch wel een speciale viering, met veel volk, veel gezang, handgeklap en een enorme sfeer. En last but not least een preek van ongeveer een half uur in in taal die zelfs Albert niet verstand. En de gelovigen bleven heel geboeid luisteren, enkel de kinderen zochten enige  afleiding...en de dienst duurde bijna twee uren. Zelf heb ik de tijd nuttig gebruikt om veel beelden te schieten.
In de namiddag bezochten we zusters die een school runnen in Kigali.Er was een uitvoerig en geanimeerd gesprek met als deelnemers 3 zusters, Albert en Camiel. Wisselend in het Italiaan s, het Frans en het Engels, met af en toe een streepje Vlaams. Niet te volgen...ik heb wel twee koekjes gegeten en een beetje nootjes geknabbeld. Wat een kerk in Rwanda: vorige week nog meer dan 60 priesters gewijd.

1. Petrus:
    24 juli 2017
    ziet er goed uit, Frans. benieuwd naar de verdere verslaggeving en foto's. groeten, Petrus
  2. Anniefran:
    24 juli 2017
    Laat je niet verleiden om in te treden, ik wacht hier tot je thuis komt.
    Kus
    Annie