Vrijdag 28 juli

28 juli 2017 - Gitarama, Rwanda

We startten de dag met een bezoek aan de gebouwen en de terreinen van het klooster! Het pre-noviciaat zoals zij dat noemen ligt in een mooie omgeving, het is een gebouw van vrij recente datum. 'Er hoort ook een mini-boerderij bij het klooster met klein vee en toch ook enkele koeien. Er is ook een imker bij het personeel en deze  morgen hebben we de resultaten van zijn werk kunnen proeven. Ze verkopen hor ook melk en nog enkele andere producten aan de bewoners. Na de rondgang bezochten we de kathedraal, het klein seminarie en de lokalen waar fylosofie gedoceerd wordt.we  maakten verder nog een rondRit in de stad Gitarama. Alweer lekker gegeten deze middag en als dessert kregen we een uitgebreide macedwoine van het lekker fruit dat hier te vinden is: bananen, passievruchten, annanas, mango, en nog  enkele ande're toestanden waarvan ik de naam niet ken.Albert en Camiel zijn nu vertrokken, ik blijf enkele dagen men plan te rEizen naar het Kivumeer en naar Butare

1. Petrus:
    28 juli 2017
    dankjewel, Frans voor je verslagen.
    Geniet van het Kivu-meer en de omgeving!
  2. Anniefran:
    28 juli 2017
    Deze maal zijn de foto's goed en duidelijk. Goed om een idee te hebben waar je nu bent. Misschien tot straks aan de telefoon.
    Ik kijk ernaar uit.